למשחק יש משתתפים, כללים, הוא מתנהל במרחב וזמן. הגיע הזמן לשאול שאלות חדשות!
כולם רוצים לחדש, להמציא את עצמם מחדש. איך עושים את זה? אם אתה רוצה להכניס חדשנות בעסק שלך, וזה יכול להיות גם במחלקה שאתה מנהל בחברה או ארגון, אתה צריך להכניס כמה דברים חדשים באופן קבוע ומתמשך.

1. לשמוע קולות חדשים – שישמעו שיחות חדשות בארגון. כמעט כולם עושים הכל כמו כולם. את אתה הכי טוב, אתה אולי 20 אחוז מעל ולפני כולם. אבל אם אתה רוצה להוביל, אתה חייב לדאוג שיישמעו קולות חדשים ושיחות חדשים. כי אותן מחשבות יובילו שוב ושוב לאופן פעולות ושיביאו פחות או יותר אותן תוצאות. IBM הפכה כמעט לפושטת רגל, עד ש-לוק גרסטנר לקח את העניינים לידיים ושאל את השאלה הנכונה: כמה מהמנהלים שלנו הם בני 40 ומטה וגרים בצפון קליפורניה? שם נמצאים מנהלי המחר.

2. לשאול שאלות חדשות – השאלות הן התשובות. השאלות שתשאל את עצמך, הן שתבאנה אותך לתשובות שאתה מחפש. במקום לשאול: איך אפתח שלוש חנויות בחודש? תשאל: איך אפתח 35 חנויות בחודש? במקום להאשים מישהו שמשהו, תשאל איך אני מקדם את העניין? ביל גייטס לקח את מיקרוסופט קדימה, כששאל את עצמו: איך אהפוך את מיקרוסופט לתבונה שמנהלת את כל המחשבים? הוא לא התחרה עם IBM ששלטה בחומרה, אלא סיפק לכל המחשבים שהיא ייצרה, את התוכנה ששולטת בשוק. איזה שאלות תשאל, כדי שתקבל את התשובות הנכונות?

3. זוויות התבוננות חדשות, פרספקטיבות שונות – אם תמשיך לעמוד באותו מקום, תמשיך לראות את אותם דברים. אפל הכניסה חדשנות למכשיר שנמכר בקושי, כשייצרה אותו בצבעים. אותו דבר עשתה ניסתה לעשות 'נוקיה'. בפינלנד, שם מפעלי 'נוקיה', שעות האור בחורף מעטות והלילה ארוך. בקיץ להיפך. 'נוקיה' שלחו אנשי פיתוח ללונדון, לסידני ולקליפורניה לכמה חודשים. הם ראו שם איך החיים נראים באזורים בהם היום והלילה שווים. יש הרבה אור, העולם בצבעים שלא מוכרים בפינלנד. הם חזרו והציעו לייצר טלפונים בצבעים שונים, כי הם ייראו שונה בעיני צרכנים אירופאים ואמריקנים. כך הם עברו למעשה לעסקי אופנה. לאורך זמן זה לא הספיק, כי הם ניגפו במהפיכת הסמרטפון.

4. תשוקות חדשות – נסה משהו שאף אחד אחר לא ניסה. אם זה מדליק אותך, אל תוותר.

5. ניסיונות חדשים – אם לא תנסו, איך תדעו? קבעו מראש כמה ניסיונות תעשו. אל תוותרו לפני שתשלימו את כל התהליך. למוח לוקח זמן להתרגל לשינוי.

מי שממשיך לשאול את אותן שאלות, ממשיך לקבל את אותן תשובות, לחשוב אותן מחשבות, לבצע אותן פעולות ולקבל אותן תוצאות.

שם המשחק הוא שינוי, ושינוי הוא משחק. יש לו משתתפים, כללים, מרחב וזמן.

עלו למגרש!

אודות המחבר

השארת תגובה