פותחים שבוע בשיעור: מהפיכה בחינוך, כלבויניקים במקום מומחים.

בכל יום ראשון אציג בפניכם רעיון חדשני או תובנה מעניינת, שנתקלתי בהם במוספי עיתוני או תוכניות סוף השבוע.
הפעם: ראיון מרתק ב"MARKERWEEK" עם רועי דויטש – יזם שהקים סטסרט-אפ בתחום… החינוך, שאומר: ההייטק מקדש את הכלבויניקיות. כל המומחים הנורא מומחים, דווקא אותם לא יצטרכו בסוף.
• תמיד עניין אותי הפער האדיר בין התעשייה ללימודים, אומר דויטש, אנשים מסיימים אוניברסיטה בלי ידע רלוונטי ובלי קשרים, אלא אם אתה לומד במרכז הבינתחומי הרצליה, ומקושר לילדי העשירים. הקמתי סטרט-אפ בשם JOLT. הרעיון: רובנו עובדים בעבודות שהומצאו לא מזמן או שהומצאו מחדש בשנים האחרונות. כבר לא רלוונטי להתנהל כמו פעם – שלומדים פעם אחת ואז עובדים כל החיים. להיות רלוונטי בעולם של היום, צריך כל הזמן ללמוד ולייצר קשרים חדשים. אדם בהיי־טק צריך כל הזמן לדעת מה הולך, מהם הכלים שכולם משתמשים בהם, מהם הטרנדים. ברגע שהבנו את זה, חיפשנו פתרון שיאפשר למידה כחלק אינטגרלי מהחיים.

• בשיטות הלמידה שההיי־טק פיתח, זה נראה כאילו הכל זמין באינטרנט וכולם יכולים ללמוד הכל. זה לא נכון. לראות סרטון זה כמו לעשות יוגה לבד מול יוטיוב. לא עובד. פחות מ–5 אחוז מהאנשים שהתחילו ללמוד באינטרנט, משלימים מה שהתחילו.

• רוב החברות שעוסקות בלימוד מרחוק מנסות למכור כמה שיותר ולא עם ללמד באמת. מחייבים עובדי הייטק לראות מצגת, והם לוחצים סתם אנטר כדי לעבור שקפים עד שיסתיים. גם המנהלים הבינו שהתוכן שהם קונים לא אפקטיבי. העובדים לא משתמשים בזה. כל מוסדות הלימוד האלטרנטיביים זה :More of the Same מרצה, לוח, כיתה. כיום לומדים רק פעם אחת, בבית ספר. חובה להפוך לימודים להרגל לכל החיים.

• ג'ולט מורכבת מהרצאה חיה של 45 דקות של מומחה בינלאומי ועוד 45 דקות של דיון מונחה. למידה נערמת. כל יחידת לימוד עומדת בפני עצמה, הרצאה ודיון אחריה.

• זו מהפכת הכלבויניקים. יש ציפייה שעובדים יידעו לעשות הכל. למשל, אם אני מעצב, שאדע גם שיווק וניהול פרויקטים וחוויית משתמש ותקשורת באנגלית.

• כיום אנשים לא רואים את עצמם כעובדים בתחום ספציפי, אלא כיחידות עסקיות. זה התחיל בסטארט־אפים, אבל מתרחב לחברות הגדולות. ההיי־טק מקדש את הכלבויניקיות.

• כל המומחים הנורא מומחים, דווקא אותם לא יצטרכו בסוף. מכונה תדע לכתוב קוד יותר טוב מהם. כל התמחות ממש טכנית נמצאת בסכנה כיום. למילה כלבויניק יש דימוי שלילי, אבל הם הולכים לשלוט בעולם. הכלבויניקים הם העתיד. אדם צריך להגיד לעצמו: אני אהיה הכל כשאהיה גדול.

• בעולם בו קורסים מקצועיים עולים אפילו 20 אלף שקל, אצלנו מאפשרים גישה בלתי מוגבלת ללמידה במנוי שעולה 350 שקל בחודש. כל אחד בא מתי שנוח לו ונכנס לאיזה שיעור שהוא רוצה ולכמה שיעורים שהוא רוצה, בקבוצות לימוד של עד 14 אנשים. אתה מגיע לחדר, עושה צ'ק־אין באפליקציה, המערכת קוראת לך לשבת ומציגה את המשתתפים אוטומטית.

• הרעיון הוא למידה שיחתית תוך כדי דיון. זה מצב אנטי־אקדמי.

• יש הרבה אנשים שהופכים לעצמאים ומנהלים לכאורה עסק שלם. עבור פרילנסרים זאת גם תרופה לבדידות מקצועית. זה מועדון למידה משמעותי שמייצר קשרים איכותיים זה נטוורקינג מדהים.

• יש פער גדול בין מה שמעסיקים רוצים שהעובדים שלהם ילמדו, לבין מה שאנשים רוצים ללמוד. 60% מהאנשים באים באופן עצמאי, רוצים פיתוח מקצועי עצמאי. כיום כל אחד נערך לעבודה הבאה שלו, לכן יש ניגוד אינטרסים מסוים בין החברה לעובד. מצד שני, המעסיקים לא טיפשים, רואים שהמודלים הקודמים לא עובדים. רק לאחוז אחד מהעובדים יש נגישות ללימודים כאלה, אנחנו הופכים את הלימודים לנגישים גם לעובדים רגילים שרוצים להתקדם. עשית סדנה אחת בחודש והחזרת את מחיר המנוי החודשי.

• בעולם הישן תואר הוא דבר משמעותי. גילינו שלאנשים לא תמיד חשוב התואר. נגיע ל-200 הרצאות שונות בחודש בנושאים כמו: ניהול מוצר, ניהול קהילה, עיצוב מוצר, ניהול פרויקטים, יזמות. סדנאות למבטא באנגלית ואנגלית עסקית.

לראיון המלא: https://www.themarker.com/markerweek/1.4549262

אודות המחבר

השארת תגובה