מגזין מליניאק מס. 23 (4.3.22)

10 הערות לניצחונה של מכבי ת"א על בסקוניה:

 1. לפני שנים ההורים של שאראס הגיעו לראות את הבן שלהם משחק. מסיבה כלשהי פיני גרשון עשה לו סדרת חינוך, ומשפחת יסיקביצ'וס המבואסת ראתה את הילד 40 דקות על הספסל. ביום שלישי הגיעה משפחת נאנאלי לראות את ג'יימס, וקיבלה אותו MVP של הניצחון על בסקוניה. אבא נאנאלי, להזכירכם, כבר היה מושעה בדרך לטיסה 001 לניו יורק אבל במכבי ת"א אין כיום מי שיעשה סדרות חינוך אז מסתדרים עם מה שיש, וזה לפעמים מצליח..

2. השחקנים והשופטים הניפו שלטי STOP THE WAR לפני משחקי היורוליג, בזמן שמדינת ישראל עדיין יושבת על הגדר. שאפו.

 3. כמחצית מה"אוהדים" הם אוהדי הצלחות. אפשרות ההרחקה של הקבוצות הרוסיות מהיורוליג החזירה את מכבי ת"א לתמונת רבע הגמר וגם החזירה 3,000-4,000 אוהדים ליד אליהו. 3,000 נוספים בחרו, למרות הכל, להישאר בבית.

  4. לפעמים מינוס ועוד מינוס נותנים פלוס. אבי אבן מנסה לשנות דברים, למשל, להוציא את הכדור מהידיים של סקוטי וילבקין. זה נכון ומתבקש כי על זה בדיוק יאניס ספרופולוס הלך הביתה, אבל כשהגיע הכדור האחרון המכריע שום דבר לא השתנה. היה שינוי, הפעם וילבקין הצליח לקלוע. אצל יאניס הכדורים נפלו בחוץ ולכן גם הוא בחוץ.

  5. אם באמת רוצים שינוי צריך להיפרד בקיץ מסקוטי וילבקין. כידידים.

  6. דווקא הפציעה של וילבקין שתי דקות לסיום, החזירה את מכבי לתמונה. ג'ון דיברתולומיאו עלה להתקפה, מצא את עצמו פנוי והעיף שלשה מתשעה מטר שהקטינה את הפיגור משש לשלוש נקודות תוך שניות. אם וילבקין היה במגרש, אין מצב שג'ון די היה זורק לסל לפני שכל יתר האפשרויות היו ממוצות.

 7. יפתח זיו פתח בחמישייה והיה לא רע. ניכר שהוא משחק בידיים קשורות ומסתפק בהעלאת הכדור ומסירה ל-וילבקין. זיו חייב ליזום יותר ולא לחשוש לעשות שגיאות, כי ממילא הוא יחזור לספסל.

  8. אנטה ז'יז'יץ' הוא סנטר אמיתי. מהבודדים שנלחמים כל הזמן על עמדה בצבע ומתנחלים מתחת לסל להעניש. לא סטרץ' פייב ולא נעליים. סנטר כמו שצריך, עם הגב לסל.

  9. מצעד השופטים ל-VAR מיצה את עצמו. נתנו לשופטים אצבע של תהילה והם רוצים את כל היד. למה שלא יבזבזו דקות ארוכות בצפייה בהילוכים חוזרים, כשהמצלמות עליהם? לפעמים כל שריקה קובעת, אבל טעויות שיפוט הן חלק מהמשחק. שיושיבו במזכירות שופט רביעי שיכריע תוך חצי דקה.

10. אסור לקפוץ לחסום Jump shooter. כך למדנו ממורנו ורבנו יובי בראון. זה נגמר במעט חסימות והמון עבירות וזריקות עונשין במתנה. המהדרין נופלים על שחקן בזריקה לשלוש נקודות ונותנים במתנה ארבע נקודות. הבעיה שהרגלים קשה לשנות והקפיצה לחסימה היא אינסטינקטיבית, אבל אותם מאמנים שלא מתרגלים את זה באימונים צועקים אחר כך במשחק על שחקנים שמבצעים עבירות בחסימה.

ברק אברמוב שומר על זכות הדיבור

על פי פרסום של שוקי שדה ב"דה מרקר", הבעלים של בני יהודה ברק אברמוב פנה ליו"ר מנהלת הליגה ארז כלפון וביקש שיעזור לו למצוא גורם פיננסי להנפיק בבורסה את רשת המזון האסיאתי "ג'פניקה"  שבבעלותו. לפי "דה מרקר" אברמוב הציע לאותו גורם שכלפון יהיה יו"ר החברה הציבורית שתונפק.

אברמוב לא רואה ניגוד עניינים בקשר עסקי שיש לבעל קבוצה עם יו"ר הליגה. כלפון בסך הכל ניסה לעזור לי להשתלב בבורסה, הוא טען, ויכול להיות שעד חודש מאי אני לא אהיה כבר יו"ר קבוצה וכלפון לא יהיה יו"ר המנהלת.

הרבה דברים יכולים לקרות עד חודש מאי, הפועל רמת גן תשחק אולי ביורוליג, זלנסקי יהיה שגריר אוקראינה בדיסנילנד. הכל יכול לקרות. הבעיה שכרגע אברמוב הוא הבעלים של בני יהודה וכלפון  הוא יו"ר מנהלת הליגה שבני יהודה היא חלק ממנה.

מספרים שחייל ירה בפלסטיני שהפר את העוצר בגדה והועמד למשפט. למה ירית בו רבע שעה לפני כניסת העוצר לתוקפו? שאל השופט. אני יודע איפה הוא גר, ענה החייל, הוא בחיים לא היה מספיק להגיע הביתה.

אני לא אדם שמלשין, מדגיש ברק אברמוב, לא מדבר על אחרים, אבל כדאי שתדעו שאני לא בעל הקבוצה היחיד שנעזר בשירותיו של ארז כלפון, וגם יו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון בקשרים עסקיים עם אנשים בכדורגל.

אם ככה לא מלשינים ולא מדברים על אחרים, תארו לעצמכם מה ברק אברמוב היה אומר אם הוא כן היה מלשין ומדבר על אחרים. מה שמזכיר לי עוד סיפור, על הפועל ת"א בכדורגל שחזרה מטהרן אחרי הזכייה בגביע אסיה לקבוצות.

איש המכס חשד באחד השחקנים וביקש שיפתח מזוודה ענקית ממנה התגלגל שטיח בגודל דונם וחצי. מה זה? נדהם המוכס, כמה עלה השטיח? לא עלה, הסביר השחקן, מתנה מהקהילה היהודית בטהרן. אני מקווה שיהודי טהרן גם ישלמו עבורך את הקנס, התעצבן המוכס. תירגע, הציע השחקן, לך תראה מה קורה במזוודה של ראש המשלחת.

מאברמוב נעבור לאברמוביץ'

מיד לאחר שהחלה הפלישה הרוסית לאוקראינה, רומן אברמוביץ' הודיע שהוא מעביר את צ'לסי  לניהול בנאמנות. מדובר בתרגיל משומש, יד שלישית, שנוסה בהצלחה על ידי בעלי קבוצות בישראל. זה קורה בשלוש סיטואציות: כשקבוצה בצרות, כשהעסקים בצרות, או כשבעל הבית בצרות.

לא שאלתי את משה חוגג, אלונה ברקת ורומן אברמוביץ' למה הם קנו את בית"ר ירושלים, הפועל באר שבע וצ'לסי, אבל שכאשר העניינים הסתבכו התגובה שלהם הייתה בדיוק אותה תגובה.

ההצלחות של הפועל באר שבע גררו את אלונה ברקת להוצאות גדולות ויום אחד היא מצאה את עצמה עם שלושה תארי אליפות אבל חתומה על חוזי ענק חסרי היגיון עם שחקנים בינוניים. העבירה את הקבוצה לנאמן עו"ד יצחק יונגר, הודיעה שהיא פורשת ויונגר חתך את שכר השחקנים והחזיר את המושכות לאלונה.

משה חוגג רכש את בית"ר ירושלים בשביל שתהיה תעודת ההכשר שלו, פתאום חוגג הפך למשקולת על צווארה של בית"ר. מה עושים? הודיע שהוא עוזב, העביר את הניהול לנאמן, אותו עו"ד יונגר, שחתך את שכר השחקנים. הנוהל הקבוע.

לשים את רומן אברמוביץ' בסל אחד עם ברקת וחוגג זו פגיעה בשמו הרע. אברמוביץ' רכש את צ'לסי ב-2003 לא רק בשביל להכין לעצמו הגנה לימים קשים, השקיע כסף גדול וזכה בחמש אליפויות וגביעי אנגליה ושתי אליפויות אירופה. אבל כשהחלו סנקציות נגד מקורבים לפוטין הוא מיהר להודיע שיעביר את ניהול הקבוצה… לנאמן.

יונגר היה כנראה עסוק והטריקים המזרח תיכוניים לא עובדים באנגליה, אז תוך שלושה ימים ירד מהנאמנות והודיע שצ'לסי למכירה. קבוצה בפרמייר ליג זה אחלה נכס אבל יש לה גם חסרון, להבדיל מהנכסים של פוטין שמחפשים אותם עד היום, את צ'לסי אי אפשר להחביא.

מצד שלישי, באקדמיה של פרופ' אלי טביב למדתי שיש המון דרכים לא למכור קבוצה: למשל, לדרוש 3.6 מיליארד ליש"ט תוך יומיים.

ועוד כמה קטנות:

1. מי שהפסיד ירוויח, מי שניצח יפסיד. מבולבלים? שלוש קבוצות רוסיות יורחקו מהיורוליג וזה פותח למכבי ת"א סיכוי להיכנס לשמינייה. כי כשהתוצאות מול הקבוצות הרוסיות יתבטלו, מי שהפסיד לקבוצות הרוסיות, ההפסדים שלו יתבטלו והוא ירוויח. מי שניצח את הקבוצות הרוסיות, הניצחונות שלו יתבטלו והוא יפסיד. צריך להשאיר את התוצאות שהושגו כמו הן, ולפסוק ניצחונות טכניים בכל המשחקים הבאים.

2. מכבי ת"א תשחק בגמר היורוליג נגד ארמני מילאנו. אם ידיחו את שתי היווניות ושתי הגרמניות מכבי תהיה בפיינל פור, ואם ישעו גם את שלוש הספרדיות מכבי תשחק בגמר. נגד מי? היחידה שתישאר – ארמני מילאנו.

3. שגיב יחזקאל שבר את עצם הבריח במשחק הגביע נגד מכבי פתח תקווה. זה ניראה נורא כשהוא התפתל על הדשא והיה ברור שהוא מסמן לצוות הרפואי שמדובר בפגיעה קשה באמת, כי ידוע ש-90 אחוז מהשחקנים שמתפתלים על הדשא הם מתחזים.

4. לא התייאשתי מקמפיין מדידת זמן נטו בכדורגל. אם שיחקו כדורגל חמש מתוך שלושים דקות ההארכה זו הגזמה. נכון שבאר שבע שיחקה בעשרה שחקנים כי שכטר גרר רגל תותבת, אז מה? זה בדיוק מה שבאר שבע למדו ממכבי חיפה שבזבזה מחצית שלמה אחרי שרז שלמה הורחק בהפסקה. אין ספק שאת בזבוזי הזמן ליד דגל הקרן הם מתרגלים באימונים. אנחנו אלופים בזה.

5. חבר אמר לי שכל הבחורות שהוא יצא איתן היו על הפנים, אם לא מצאת אפילו אחת בסדר, הסברתי לו, כנראה שהבעיה היא אתה. לאלונה ברקת מותר לפטר מאמן, כמו שלתיאטרון הקאמרי מותר לפטר במאי. כאשר הקהל מצביע ברגליים צריך לעשות משהו, אבל כשהסיפור חוזר על עצמו עם גיא לוי, גיא עזורי, ניר קלינגר, אלישע לוי, ברק בכר, יוסי אבוקסיס ורוני לוי, כנראה שהבעיה היא לא רק המאמנים.

רוצים לצרף חבר? שם מלא ומספר סלולארי בהודעה פרטית.

שבת שקטה.

אריה מליניאק