שלוש שאלות ועצה.

שלום לכם,

לפני כמה שבועות העברתי סדנת אימון למנהלים בחברת הייטק גדולה.
בעוד אנחנו מנשנשים כיבוד בקבלת הפנים על הבוקר, נודע שהחברה נמכרה בעסקת ענק שהיקפה עשרות מיליארדי דולרים.
אנחנו חיים במציאות בה קצב השינוי מסחרר, וזה משרה תחושת אי ודאות מתמשכת.
חברות נרכשות ומתמזגות באחרות, מנהלים מתחלפים ומחליפים את הצוות המסייע, חוסר ה-ודאות ודאי.

איש אינו יודע מה יילד יום, אבל את הלקוחות והספקים זה ממש לא מעניין.
השירותים והמוצרים חייבים להגיע ללקוחות באיכות ובזמן שנקבע. איך יוצרים תחושת ודאות, בסביבה של חוסר ודאות?
חוסר ודאות הוא לחם חוקם של ספורטאים ומאמנים.

מנהלים, כמו מאמנים, טובים כמו המשחק האחרון שלהם. אחד המאמנים הגדולים בעולם – ז’וזה מוריניו, מאמנה של צ’לסי, חי על זמן שאול.
מי זוכר לו שבשנה שעברה הוא זכה באליפות אנגליה? יוסי בניון, פעם שחקן הרכב בליברפול, צ’לסי וארסנל, עם רגל בחוץ ממכבי חיפה.
את התובנות והניסיון שרכשתי באימון ספורט, אני מיישם ב +20 השנים האחרונות בעבודה עם מנהלים בחברות וארגונים.

אני מציע להם, בכל דרג ותחום, להתחיל להתייחס ליחידה שהם מנהלים  וגם לעצמם, כמו לעסק. לא כמרכז רווח, אלא כעסק.
מרכז רווח נמדד בכסף, עסק ממוקד בלקוחות.

שאלו את עצמכם:
מי הלקוחות שלי, גם פנימיים וגם חיצוניים?, מה הם צריכים? מי יהיו הלקוחות שלי בעוד שנתיים? מה הם יצטרכו?

מורי ורבי אנתוני רובינס, גורס שאנחנו לא רוצים לקוחות, כי לקוחות באים והולכים.
מה שאנחנו רוצים זה אוהדים, כי אוהדים נשארים. ואני מוסיף: אוהדים גם מביאים את החברים שלהם, ובחינם.
68 אחוז מהלקוחות החדשים שלי ב-2015, הגיעו מ-לידים של לקוחות.
השאלה הראשונה שאני שואל לקוח חדש: מי הפנה אותך אליי? ואני מתקשר למפנה ומודה לו.
שואל אותו מה הוא צריך. אני מקושר לכל העולם, אני שואל אותו, במה אוכל לעזור לך?
משתף אותו בידע שרכשתי לאחרונה. פותר לו בעיה בתחום שאני מתמחה. בשמחה.

איך הופכים את הלקוחות, הספקים, העובדים והמנהלים שלכם לאוהדים? יש שיטה, והיא עובדת.
בתור התחלה, אני משתף אתכם בשלוש שאלות שהתחלתי לשאול את עצמי בכל בוקר לפני חמש שנים, ומאז חיי השתנו.
שלוש שאלות פשוטות שיניעו אתכם קדימה, כאשר אתם מבולבלים או תקועים:
1. לאן אני רוצה להגיע בדיוק?
2. איפה אני נמצא באמת?
3. איך אני סוגר את הפער?
עוד עצה קטנה: אל תתעקשו לעשות את כל הטעויות בעצמכם, קחו מישהו שכבר הצליח ויודע, שילמד וישלים אתכם.

מעוניינים לשמוע עוד? כתבו לי למייל: arie@maliniak.co.il

השארת תגובה